Przykładowy jadłospis na tydzień - paleo

 

 PONIEDZIAŁEK

 

Przykładowy jadłospis paleo

 

ŚNIADANIE

Wątróbka z gruszką i majerankiem + kiszona kapusta i kiełki polane oliwą extra vergine

UWAGA: możesz przygotować w niedzielę, żeby rano tylko podgrzać, zrób więcej na jutrzejszy obiad.

 

OBIAD

Kurczak pieczony z warzywami sezonowymi

 

KOLACJA

Krem z groszku na rosole  

UWAGA: ugotuj na dwa dni

 

 

WTOREK

 

Przykładowy jadłospis paleo

 

ŚNIADANIE

Jajecznica na pomidorach lub innych sezonowych warzywach np. pieczonej dyni, szpinaku 

 

OBIAD

Wątróbka z gruszką i majerankiem + pieczony batat i kiszona kapusta z tartą marchewką 

 

KOLACJA

Krem z groszku na rosole 


 

ŚRODA

 

Przykładowy jadłospis paleo

 

ŚNIADANIE

Omlet ze szpinakiem i mielonym mięsem

 

OBIAD

Klopsy jagnięce z puree z selera i batata

UWAGA: zrób na dwa dni

 

KOLACJA

Budyń z dynią 

  

 

CZWARTEK

 

Przykładowy jadłospis paleo

 

ŚNIADANIE

Jajecznica z sałatką warzywaną

 

OBIAD

Klopsy jagnięce z puree z selera i batata

 

KOLACJA

Budyń z dynią 

 

  

 PIĄTEK

 

Przykładowy jadłospis paleo

 

ŚNIADANIE

Omlet z surowymi żółtkami + ogórki kiszone 

 

OBIAD

Karkówna na ostro z groszkiem 

 

KOLACJA

Kokosianka pietruszkowa 

 

 

 SOBOTA

 

Przykładowy jadłospis paleo

 

ŚNIADANIE

 Naleśniki kokosowe z owocami  z twarożkiem bez laktozy

 

OBIAD 

Burger wołowy + dowolne dodatki: kiszonki, kiełki, sałata

 

KOLACJA


Kopytka dyniowo-kasztanowe 

 

DESER

Kokosanki

 

 

NIEDZIELA

 

Przykładowy jadłospis paleo

 

ŚNIADANIE

 Awokado nadziewane jagnięciną

 

OBIAD 

Rosół z kawałkiem mięsa i warzywami z rosołu

UWAGA: zrób na korpusie i skrzydełkach, a piersi i udka zostaw na obiad na jutro

 

KOLACJA

Placki z gruszką i migdałami 

 

Dodaj komentarz
  • Paleo Strefa
    2017-05-08 23:37

    Szymon - tak jak piszesz - ilosc posilkow trzeba dobrac pod siebie, jesli 3 Ci w zupełnosci wystarczą to super. Zwykle to kobiety wolą i lubią czesciej jesc i im czasem sa potrzebne 4. Mysle ze ze zmodyfikowana wersja paleo pod swoje potrzeby dotrzesz do celu.

  • Szymon
    2017-05-05 11:18

    Trzy posiłki przy paleo diecie to nie jest problem dla osoby ćwiczącej jestem na niej około 4 miesięcy i udało się przytyć gdzieś tak 3/4 kg. Co prawda nie umiem jeszcze dobierać jeszcze idealnie składników do diety ale w końcu odwiedziłem stronę z konkretnymi przepisami i posiłkami. Mam nadzieję że pomoże to uzyskać jeszcze lepsze wyniki w sporcie, którym uprawiam(Street Workout.
    Pozdrawiam

  • Ania
    2017-03-01 21:18

    Tylko 3 posiłki dziennie? Nie 4, 5 lub o zgrozo 6?

  • Paleo Strefa
    2017-03-01 21:39

    Tak, trzy, a może czasami nawet dwa, a raz w tygodniu to nawet post 18-24 h. To dla regeneracji i dla zdrowia. Oczywiscie kazdy jest inny i każdy musi dobrać dietę pod siebie. Jeśli ktoś jest bardzo aktywny fizycznie czy jest to dziecko ktore ciagle biega to tych posiłków powinno być swięcej. Natomiast dla osoby pracującej w biurze 3 posiłki to zupełnie wystarczająca ilość. Ja sama normalnie jem 3 posiłki dziennie, czasem 2, a czasem 4 kiedy mam trening.

  • Ania
    2017-03-04 20:48

    Dziękuję ślicznie za wyczerpującą odpowiedź. A jak taka metoda ma się np do redukcji i/lub chorób autoimmunologicznych (np niedoczynność tarczycy). Czy takie IF dobrze służy?

  • Paleo Strefa
    2017-03-05 20:20

    Ania - to zalezy jak zwykle. Z IF przy AI trzeba uwazac bo to moze byc stres. Ale takie lajtowe IF na zasadzie mozesz sprobowac 12 h poscić czyli tak naprawdę przez noc - zjadasz ostatni posiłek o 18:00 a pierwszy o 6-7 rano nastepnego dnia. Praktycznie tego nie czujesz, a dajesz trochę wytchnienia organizmowi, Trzeba sie obserować jak się czujesz, czy nie masz spadku sił itd. Poza tym jesli mas AI i chcesz schudnac to organizm nie bedzie chudniecia traktowal jak priorytet tylko najpierw bedzie probowal uleczyc chorobe a na koncu gdzies chudieciem sie zajmie. Nie znaczy to ze gdzies po drodze nie bedzie sie chudło. Mysle jednak ze jest sporo innych spraw ktore nalezy najpierw zaadresowac zanim sie pomysli o IF czy w ogole o ilosci posilkow. Najwazniejsze jest zakwaszenie zolad,a uzupelnienie niedoborow i jak gdzie to jest wyprostowane mozna isc krok dalej i testowac na sobie. Powoidzenia!

  • Ania
    2017-03-06 14:18

    No ja już z tematem borykam się parę ładnych lat (choroby autoimmuno + redukcja, dietoterapia, paleo, IF, itp., itd.). Żołądek zakwaszany, organizm oczyszczany - zakwaszany, nerki i wątroba oczyszczane, jelita uszczelniane, niedobory uzupełniane, etc (końca nie ma), ale do tej pory ani nie udało mi się ogarnąć tarczycy, ani chorób jelit (sibo) ani redukcji. Sposobów próbowałam wiele. Zmniejszając węgle i bywając na keto chudłam, ale stawał mi okres i leciały włosy, cera itp. Zwiększyłam węgle to okres (po roku) wrócił, ale przytyłam 15kg, zamiast 10 schudnąć... Ale szukam, testuję i walczę dalej, bo najgorzej jest wywiesić białą flagę...
    Dziękuję za porady i pozdrawiam wiosennie :)

  • Paleo Strefa
    2017-03-06 21:02

    Ania, dzięki ze dzielisz się swoją historią. Fajnie jest poczytać. Może stres jest przyczyną, może za dużo kombinujesz, myślisz o chorobie, probujesz, szykasz na siłę???? nie wiem... tak kombinuję co jeszcze może być. Stresujaca prac,a rodizna, problemy itd? Może pomysl o stress management, medytacja joga itd. Życzę Ci duuzo wytrwałości. Powodzenia i pozdrowienia z Krakowa

  • Ania
    2017-03-06 21:24

    Porzućmy wszelką logikę (ale nie nadzieję ;) bo ja też dedukowałam w te stronę, ale pracę mam ok (stres bliski zera, czasem sie wkurzę i to wszystko), rodziny nie mam, a problemy przeciętne (nie szarpią mną), o chorobie (chorobach) nie myślę kompulsywnie, bo chcę myśleć o zdrowiu a nie chorobach i widzieć siebie zdrową . Medytuję (w nurcie Sahaja Yogi) dłuższy czas. Rozwiązania upatruję w tym, że albo za głupia jestem i coś źle robię, albo coś źle robię bo jestem za głupia ;)
    Dziękuję raz jeszcze za czas i uwagę i kłaniam się z Zielonej Góry

Subskrypcja

Bądź na bieżąco i otrzymuj na skrzynkę niepublikowane na blogu cenne porady!