Składniki
  • 1 słoik z nakrętką (500 ml)
  • duża marchewka
  • pół jabłka
  • kilka rzodkiewek
  • albo inne ulubione warzywa: cukinia, seler naciowy, ogórek
  • mękkie awokado
  • kilka kropli soku z cytryny

przekąska w słoiku

Ostatnio miałam okazję poprowadzić wykład dietetyczny dla pracowników Call Center Orange. Nikt oczywiście nie słyszał o diecie paleo. Nikt nie słyszal nawet o glutenie. To co opowiadałam wywoływalo przerażenie w oczach młodych ludzi, którzy na codzień żywią się batonami z automatu. Lubię takie wyzwania! Jeżeli dotarłam ze swoim przesłaniem chociaż do 1 osoby to już uznam to za sukces.

W ramach akcji uświadamiajco-otwierajacej oczy pokazalam im swoje drugie śniadanie w słoiku, żeby przekazać, że nie samymi kanapkami człowiek powinien żyć. Chciałam uświadomić wszystkim, że przekąsek nie trzeba kupować od razu w automacie, bo po pierwsze to sam cukier i konserwanty, ale też dlatego że są po prostu bardzo drogie. Na widok moich kolorowych warzyw i owoców zatopionych w aksamitnym musie z awokado usłuszałam westchnienia zachwytu i zobaczyłam szeroko otwarte oczy.

Gdyby komuś przyszło do głowy zjeść coś głupiego, to nie ma chyba nic prostszego i pyszniejszego jak wrzucenie przed wyjściem do pracy paru marchewek i rzodkiewek do słoiczka wypełnionego musem z awokado. Pełno witamin, błonnika i dobrego tłuszczu, a do tego chrupie, a to jest to co lubimy najbardziej. Można nawet iść z takim słojem przez miasto (ja tak robię).

Przygotowanie:

  • Warzywa i owoce umyć (byc może niektóre obrać) i pokroić w słupki.
  • Awokado rozgnieść widelcem i skropić sokiem z cytryny
  • Mus z awokado umieścić na dnie słoika, wrzucić pokrojone warzywa i owoce.
  • Zakręcić słoik i wrzucić do torby do pracy.
  • Nie zapomnieć zabrać ze sobą na spacer wokół biura.

 przekąska w słoikuprzekąska w słoiku

Dodaj komentarz
Subskrypcja

Bądź na bieżąco i otrzymuj na skrzynkę niepublikowane na blogu cenne porady!