Omlet szarlotkowy (bez glutenu)

 

Omlet szarlotkowy to jedno z moich ulubionych śniadań. Jest proste, szybkie i dodaje mi energii na kilka dobrych godzin.

Uwielbiam połączenie jabłek, cynamonu i orzechów. Cała kuchnia pachnie wtedy tak słodko. A kiedy dodam jeszcze na wierzch łyżeczkę miodu lub melasy karobowej i posypię wszystko orzechami to naprawdę chciałabym, żeby to śniadanie trwało wiecznie.

Najlepiej smakuje z kawą z cykorii na mleku kokosowym, która zostawia mi "wąsy" z pianki :) 

 

 

SKŁADNIKI

 

2 jaja
po 1 czubatej łyżce mąki jaglanej i gryczanej
szczypta sody
szczypta soli
szczypta cynamonu cejlońskiego
szczypta kurkumy
szczypta kardamonu
1 małe jabłko
1 łyżeczka melasy karobowej lub miodu
1 łyżka masła orzechowego
masło klarowene /olej kokosowy do smażenia

 

PRZYGOTOWANIE

 

  • Jaja, mąki, sodę i przyprawy zmieszaj mikserem na jednolitą masę.
  • Połowę jabłka obierz i pokrój na cienkie ćwierć plasterki. Wymieszaj z ciastem na omlet.
  • Drugą połówkę pokrój na cienkie półplasterki. Odłóż.
  • Tłuszcz rozgrzej na patelni i wylej ciasto.
  • Pozostałą część jabłka poukładaj na smażącym się omlecie delikatnie wciskając jabłka w ciasto.
  • Wierzch obsyp cynamonem.
  • Smaż na wolnym ogniu do czasu, aż wierzch nie będzie płynny. Wtedy przełóż na drugą stronę i smaż, aż jabłka się zarumienią.
  • Gotowy omlet polej melasą i masłem orzechowym.

 

 Omlet szarlotkowy (bez glutenu)Omlet szarlotkowy (bez glutenu)

Dodaj komentarz
Subskrypcja

Bądź na bieżąco i otrzymuj na skrzynkę niepublikowane na blogu cenne porady!