Omlet marchewkowy (bez glutenu)

 

Omlet to chyba moje najczęstsze śniadanie. Robi się dosyć szybko, kiedy rano jest niewiele czasu na przygotowania. To również dobra opcja na śniadanie na wynos. Często przygotowuję swój ulubiony omlet wieczorem, kroję na cztery ćwiartki i zabieram ze sobą do pracy czy na trening. 

 

Odsłon omletu są tysiące. Jest pole do popisu jeśli chodzi o wyobraźnię, upodobania smakowe i umiejętności kulinarne. Sprawdźcie również przepis na mój omlet z konfiturami, omlet kokosowy z owocami, wysokotłuszczowy omlet a la pizza albo mój ulubiony potreningowy omlet kasztanowy z bananem

Dajcie znać w komentarzach na dole strony jakie są Wasze ulubione omlety.

 

SKŁADNIKI

 

3 jaja
3 czubate łyżeczki mąki jaglanej Bio Babalscy (niegorzka)
1 łyżka płynnego miodu
1 średnia marchewka
szczypta soli
szczypta sody
szczypta cynamonu lub przyprawy do piernika
masło klarowane do smażenia

 

PRZYGOTOWANIE

 

  • Do wysokiego naczynia wbij jaja, dodaj mąkę, sól, sodę i cynamon. Zmiksuj żyrafą.
  • Na tarce o małych oczkach zetrzyj marchewkę i dodaj do wymieszanych jaj. Wmieszaj szpatułką.
  • Rozgrzej masło klarowane na patelni i wlej masę na patelnię, smaż na małym ogniu do czasu, aż omlet się zarumieni i zetnie na wierzchu.
  • Potem przewróć na drugą stronę i smaż do zarumienienia.
  • Podawaj z ulubionymi dodatkami. U mnie tahini, miód, orzechy i domowa konfitura z moreli.
  • Możesz dodać inne ulubione dodatki tj: wiórki kokosowe, pestki dyni, sezam, kawałki banana, śmietanę kokosową itd.

 

Omlet marchewkowy (bez glutenu)

Dodaj komentarz
Subskrypcja

Bądź na bieżąco i otrzymuj na skrzynkę niepublikowane na blogu cenne porady!