20 min.
2
smażenie

 Omlet a la pizza (keto, bez glutenu)

 

Kto nie lubi pizzy? Ale nie każdemu chce się przygotowować ciasto, a potem je ugniatać i czekać jeszcze pół godziny na to, żeby pizza się upiekła. Ten omlet jest jak pizza, z tym że przygotowuje się go migiem, więc szybko można zaspokoić głód.

 

Ciasto jest naprawdę doskonałe. Neutralne, mimo że użyłam tam mąki i wiórków kokosowych, za którymi nie wszyscy przepadają. U mnie jako dodatki poszły ostry sos chilli, który nadał charakteru omletowi. A poza sadzonym jajem i boczkiem położyłam na wierzch parę platrów parmezanu. Wszystko było przepyszne! Tak pyszne, że kiedy Witek wrócił z pracy rzucił się na omlet jak oszalały, co utwierdziło mnie w przekonaniu, że chyba rzeczywiście musi być smaczny.

 

 

SKŁADNIKI

(1 duży omlet dla 2 osób)

 

1 czubata łyżka mąki kokosowej
1 czubata łyżka mąki migdałowej
1 czubata łyżka wiórków kokosowych
3 jaja
szczypta sody
szczypta soli
większa szczypta suszonej bazylii
olej kokosowy do smażenia

 

ULUBIONE DODATKI

 

na przykład:
sadzone jajo
plastry podsmażonego boczku
oliwki
sos pomidorowy
sos chilli lub sos pieczarkowy
parmezan lub feta (jeśli są tolerowane)
liście sałaty lub szpinaku

 

PRZYGOTOWANIE

 

  • Wszystkie składniki na omlet dokładnie wymieszaj. 
  • Rozgrzej olej kokosowy na dużej patelni (ok 24 cm) i wlej ciasto.
  • Zmniejsz ogień i przykryj petelnię.
  • Smaż około 5 - 7 minut. 
  • Omletu nie trzeba przewracać na drugą stronę, bo ładnie się dosmaża pod przykryciem.
  • W międzyczasie przygotuj ulubione dodatki np. podsmaż na osobnej patelni plastry boczku i jajo sadzone. Użyj passaty lub sosu chilli do posmarowania omleta. Dodatki zależą od Twoich preferencji i wyobraźni.

 

Omlet a la pizza (keto, bez glutenu)Omlet a la pizza (keto, bez glutenu)Omlet a la pizza (keto, bez glutenu)

Dodaj komentarz
Subskrypcja

Bądź na bieżąco i otrzymuj na skrzynkę niepublikowane na blogu cenne porady!