paleo chata Moniki i Witka

„Paleo Chatka Moniki i Witka”. Taki napis widnieje na ślicznej, ręcznie malowanej deseczce, którą dostaliśmy w prezencie od Pauliny. Pierwszej odważnej, która odwiedziła naszą chatę w zeszłym roku i mieszkała z nami parę dni na naszym prywatnym placu budowy. Miała swój namiocik, hamaczek i resetowała swoje stargane korporacją nadnercza. Mam nadzieję, że już niebawem ta deseczka zawiśnie gdzieś w naszej chacie, bo powoli zaczynamy widzieć zarys prawdziwego domu. Zanim jednak przygotujemy dla Was nasze miejsce w Beskidzie Sądecim, zapraszam na wspólny weekend z paleo i zajęciami mentalnymi do Beskidu Niskiego już w czerwcu!

Paleo Chatapaleo chatapaleo chata

Majówkę postanowiliśmy spędzić na Suchej Strudze, żeby nie tylko dalej remontować naszą chałupę, ale też trochę odpocząć zwiedzając piękną okolicę.
Wiosna w naszych górach dopiero się zaczyna. Pączki kwiatów nieśmiało się rozwijają, a w mieście już dawno wszystkie ostentacyjnie rozpychają się na gałęziach. Tydzień temu na polu leżało 10 cm śniegu. W końcu góry. Za to kwitnie moc pokrzywy i dzikiej mięty, które stanowiły naszą herbatę i dodatek do zupy, jajecznicy i pomidorów z cebulą. Przepyszna moc zielonych ziół! Cieszę się, że moja melisa i oregano rosną jak szalone i mogę już korzystać z ich dobrodziejstw. Nie mogę się doczekać jak wzejdzie reszta: bazylia, ogórecznik, trybula i majeranek. W uprawie ogródka pomaga mi Witold Czuksanow i Zbigniew Przybylak ze swoimi ekologicznymi poradnikami księżycowymi. Mimo, że jestem córką rolnika to uprawa ziemi była dla mnie czarną magią. Bardzo się zdziwiłam kiedy się dowiedziałam, że tulipany sadzi się jesienią, żeby wyrosły na wiosnę. I pewnie jeszcze nie jedno mnie zdziwi.

paleo chatapaleo chatapaleo chatapaleo chata

Kto z Was jeszcze nie był w Beskidach, koniecznie musi do nas zawitać. To bardzo przyjazne ludziom górki. Jest tu coś dla każdego. Trasy downhillowe dla odważnych wielbicieli rowerów, spływy kajakami wzdłuż Dunajca, trasy narciarskie, ścieżki edukacyjne, wieże i platformy widokowe, przyjazne Leśne Kompleksy Promocyjne z zorganizowanymi miejscami do pikników rodzinnych i placami zabaw dla dzieciaków. A do tego multum schronisk z pysznym jedzeniem i widokami. Cieszy mnie, że powstają co nóż nowe miejsca do piknikowania. Świetnie zorganizowane, czyste i przyjazne. Rzecz jasna musieliśmy wypróbować parę takich miejsc i trzasnąć espresso z przenośnej kawiarki Handpresso (tutaj go używaliśmy). Idealne na piknik! Do tego upiekłam babeczki czekoladowo-bananowe z bakaliami i cieszyliśmy się kremową pianką na łonie natury, a słońce tylko zaglądało nam z zazdrością do filiżanek.

paleo chatapaleo chata

Schronisko nad Wierchomlą to jedno z bardziej urokliwych miejsc. Widok na Tatry jest tam powalający. Możecie poczytać relację z naszej wizyty na Wierchomli na blogu. Jak na dłoni widać piękne ośnieżone szczyty. Schron jest dlatego oblegany, a po zamówienie trzeba było stać w kolejce chyba ze 2 godziny. My zrezygnowaliśmy. Niemniej jednak trasa spod Hotelu SKI & SPA jest bardzo sprawna i łatwa, więc z dzieciakami można śmiało uderzać na taką wycieczkę.

Postanowiłam po drodze poćwiczyć Pilates na polance :). Nie muszę mówić, że było wspaniale. Człowiek tu teasera chce zrobić jak najpoprawniej, ale z jednej strony widok na Tatry z drugiej na Schronisko i jak tu się nie rozpraszać.

W drodze powrotnej zahaczcie o Hotel SKI & SPA (tam też można zostawić auto na wyjście w góry) po pyszny obiad. Szczególnie podpasowała mi zupa krem z pasternaku i pietruszki z oliwą i boczkiem (13 zł). Ale niczego sobie była wątróbka drobiowa z jabłkami grillowanymi, pomidorami i czosnkiem (16 zł) oraz kaczka w sosie jabłkowo-śliwkowym (w zestawie z rosołem 25 zł)

paleo chatapaleo chatapaleo chata

Piwniczna Zdrój to nasz kolejny ulubiony punkt podróży. To baza wypadowa min na Eliaszówkę i Niemcową. W Rynku mają bardzo dobrą kawę w Magdalence (zwykle jest jedno bezglutenowe ciasto) i Pod Kasztanami (w tym ostatnim też jedzenie domowe). Polecam też Pijalnię Artystyczną, gdzie można poopalać się na tarasie z widokiem na Poprad, a potem zwiedzić park.