jak więcej się ruszać

Wielu z nas ma pracę siedzącą. Potem zazwyczaj wraca z pracy autem, siada na kanapie i ogląda telewizję, albo siedzi i je. Coraz mniej się ruszamy. Coraz więcej nas boli, a w związku z tym robimy się leniwi i nie chce nam się ruszać. Koło się zamyka. Jak wkomponować trochę więcej ruchu do swojego życia? Opiszę jak ja to robię, być może kogoś zmotywuję lub zainspiruję do wprowadzenia zmian.

  • Jakieś ½ - ¾ czasu stoję przy biurku.
    Nie każdy ma taką możliwość, ale podnoszone biurko to jest cudowny wynalazek. Podczas siedzenia mięśnie po prostu wiotczeją. Pośladki opadają, mięśnie na plecach słabną, a brzuch rośnie.  Czasem też stoję/balansuję na berecie sensorycznym (cena ok 40 zł). Świetny masaż dla stóp i trening równowagi.
  • Kiedy już siedzę, to albo na berecie sensorycznym, albo wkładam go  w przestrzeń między lędźwiami, a oparcie fotela. Beret odciąża odcinek lędźwiowy kręgosłupa podczas siedzenia i wymusza prawidłowe ustawienie kręgosłupa oraz stymuluje do pracy i wzmacnia mięśnie przykręgosłupowe. 
  • Kilka razy dziennie rozciągam się przy biurku, wystarczy 1-2 min.  Jeśli nie macie pomysłu na ćwiczenia rozciągające, sprawdźcie na youtube.  

jak więcej się ruszać

  • Kilka razy dziennie robię sobie 5-10 minutowe spacery wokół biura. To też odświeża umysł, a czasem nawet zastępuje kawę :)  
  • W sezonie często jeżdżę do pracy rowerem – jakieś 45-50 min w jedną stronę. Poza czystą przyjemnością z jazdy, dla mnie to doznanie duchowe, kiedy słucham szumu rzeczki płynącej obok, śpiewu ptaków czy obserwuję pasące się konie nieopodal w stadninie. Od razu mam lepszy początek dnia. 

jak więcej się ruszać

  • Idę po zakupy na Kleparz :) To kilkanaście dodatkowych minut spaceru. Poza tym jak dźwigam siaty z zakupami, to mam trening siłowy extra :) 
  • Jak tylko mam wolna 1h w tygodniu, to poza moimi regularnymi zajęciami jako instruktor fitness, włączam 2 x w tyg.  30 min trening z PilatesAnytime.com (płatny serwis ok. 60 zł/mieś). Na stronie można znaleźć bardzo wiele treningów pilates, medytacyjnych, inspirowanych jogą.

jak więcej się ruszać

  • W domu zazwyczaj cały czas jestem w ruchu (sprzątanie, gotowanie itd.), ale jeśli siadam to albo na piłce fitnessowej, albo na twardej podłodze, a często na macie rozciągając się przy okazji dosłownie kilka minut. A jak już siedzę na piłce, to zawsze przyjdzie mi do głowy jakaś figura, którą muszę wypróbować na piłce.  

jak więcej się ruszać

  • Czasem noszę ze sobą krokomierz, żeby dobić do 10 000 kroków. Tyle minimalnie człowiek powinien zrobić kroków w ciągu 1 dnia. Kiedy widzę, że brakuje mi tysiąca, wysiadam dwa przystanki wcześniej albo idę dłuższą drogą.
  • Wracam z pracy nordic walking albo z pro-x walker.  Mam spory kawałek do domu (8,5 km), więc podjeżdżam 2-3 przystanki, a najładniejszą trasą idę z kijami lub z pro-x walker. Często wkładam też buty Leguano – jak dla mnie to takie „skarpetki” z konkretną podeszwą, w których moje stopy czują się bardzo wygodnie i naturalnie. Odpoczywają po całym dniu spędzonym w biurze. A że buty są lekkie i kompaktowe to wchodzą do damskiej torebki.

jak więcej się ruszać

Poza tym codziennym wplataniem ruchu w mój dzień weekendy lubię spędzać w górach na pieszych wycieczkach lub na Strudze, gdzie ruchu mi nie brakuje. 

Źródła zdjęć: 

http://tao-wellness.com/sitting-is-the-enemy/

http://www.kangoo.pl/szukaj/poduszka+sensomotoryczna+beret

http://wformie24.poradnikzdrowie.pl/cwiczenia/cwiczenia-w-pracy-przy-biurku-tez-mozesz-sie-gimnastykowac_34244.html

http://www.pro-walk.eu/index.htm

Dodaj komentarz
  • Daria
    2015-08-20 11:50

    Jaki to model biurka?

  • Paleo Strefa
    2015-08-23 21:25

    Beret sensoryczny może być lekki flaczek :)

Subskrypcja

Bądź na bieżąco i otrzymuj na skrzynkę niepublikowane na blogu cenne porady!