Insulinooporność przykładowy jadłospis

 

Inulinooproność ma wiele twarzy. Są przypadki ciężkie, kiedy najmniejsza ilość owoców czy nawet bezglutenowych kasz powoduje ogromny skok cukru we krwi. A są i przypadki lżejsze, kiedy wystarczy ograniczyć ilość spożywanych węglowodanów lub "ukryć" je w zielonych warzywach i poziom cukru utrzymuje się na prawidłowym poziomie. To po prostu zależy od osoby. 

 

Z mojego doświadczenia z Podopiecznymi z insulinoopornością (średnio 1 na 3 moich Podopiecznych cierpi na IO), wynika że dieta bez glutenu i bez laktozy sprawdza sie najlepiej. 

 

Dlatego poniższy jadłospis jest jadłospisem przykładowym, gdyż każdy z nas jest inny i każdy inaczej reaguje na określone produkty. Każdy jadłospis dostosujcie do siebie, a jeśli macie z tym problemy lub potrzebujecie coacha, który Was zmotywuje i postara się, żebyście nie zboczyli z torów, to zapraszam do siebie.  We dwoje zawsze łatwiej.

 

PONIEDZIAŁEK / WTOREK

 

Insulinooporność - przykładowy jadłospis

 

Od razu ugotuj na dwa dni.

 

ŚNIADANIE

Szarpana wołowina z wolnowaru + do tego fura ulubionych warzyw (z wyjątkiem tych wysokowęglowodanowych tj ziemniki czy bataty)

 

OBIAD

Gulasz z sarny (może być z wołowiny, indyka) 

 

KOLACJA

Zupa dyniowa z curry

 _____________________

ŚRODA 

 

Insulinooporność - przykładowy jadłospis

 

ŚNIADANIE

Jaja sadzone z puree z kalafiora

 

OBIAD

Rosół z mięsem i warzywami z rosołu  (zrób na dwa dni)

 

KOLACJA

Placki gryczane z pokrzywą

 _____________________ 

CZWARTEK 

 

Insulinooporność - przykładowy jadłospis

 

ŚNIADANIE 

Omlet ala pizza + mnóstwo warzyw

 

OBIAD

Rosół z mięsem i warzywami z rosołu

(jeśli brakuje Ci makaronu zrób "kluseczki" z samych rozkłóconych jaj)

KOLACJA

Placki z dyni i batata

  _____________________

PIĄTEK

Insulinooporność - przykładowy jadłospis

 

ŚNIADANIE

Omlet kokosowy z malinami i ziołami

 

OBIAD

Grasica po tajsku

 

KOLACJA

Frittata z ziemniakami i chorizo

 _____________________

SOBOTA

 

Insulinooporność - przykładowy jadłospis

 

ŚNIADANIE

Awokado nadziewane mięsem + fura ulubionych warzyw

 

OBIAD

Wątróbka z gruszką i majerankiem + warzywa zielone

 

KOLACJA

Naleśniki z nadzieniem z warzyw

 

 _____________________

NIEDZIELA

 

Insulinooporność - przykładowy jadłospis bez glutenu, bez laktozy

 

ŚNIADANIE

Keto, paleo "owsianka"

 

OBIAD

Żeberka + masa kolorowych warzyw

 

KOLACJA

Naleśniki gryczane z dynią

 

Cierpisz na insulinooporność? Co w takim razie działa na Ciebie? Śniadania białkowo-tuszczowe? Kasze bezglutenowe? Owoce? Opowiedz w komentarzu do tego wpisu.

Dziękuję

Dodaj komentarz
  • Monika, Paleostrefa
    2018-09-25 21:28

    Ania - tak to też super rozkład, wszystko zależy od tego jak bardzo zaawansowana jest IO. Na pewno użuwanie węgli co drugo posiłek bardzo fajnie reguluje gosp. cukrową a jednocześnie dostarcza węglowodanów do prawidowej pracy hormonów. Na pewno każdy rozkład trzeba przetestować na sobie i wybrać optymalny dla siebie. Daj znać jak Ci idzie, co Ci sprzyja a co nie. Pozdrawiam,

  • Aga
    2018-09-24 11:53

    bardzo podobaja mi sie propozycje dań powyżej, ale spotkałam się też z takim rozkładem posilkow przy IO: śniadanie bt, nastepnie węgle+ warzywa, obiad taki jak śniadanie i na kolację węgle z warzywami. Co Pani mysli o takich posilkach?

Subskrypcja

Bądź na bieżąco i otrzymuj na skrzynkę niepublikowane na blogu cenne porady!