Niskowęglowodanowe przekąski

 

Zebrałam dla Was kilka moich ulubionych przepisów na przekąski w myśl diety nieskowęglowodanowej i ketogennej. Low-carb nie zawsze musi oznaczać tylko mięso i warzywa. Wiem, że czasem jest też ochota na bułki, chlebek czy tartę, które mogą posłużyć za bazę do keto kanapek czy deserów owocowych.

 

Te przekąski są idealne dla osób walczących ze stanami zapalnymi (np. cukrzyca, insulinooporność) w chorobach autoimmunologicznych (Hashimoto, PCOS), a także chcących spalić skankę tłuszczową i wrzeźbić swoją sylwetkę na siłowni.

Jedz tłuszcz i spalaj tłuszcz!

 

Niskowęglowodanowe przekąski bez glutenu

 

1.

Jaja faszerowane kryją w sobie wszystko to co najlepsze i najbardziej pożądane w kręgach niskowęglowodanowych. Pełnowartościowe białko z jaja, minerały z wątróbki oraz masę witaminy E z awokado. Dodajcie do nich trochę borówek i mogą stanowić idealny posiłek potreningowy.

 

 

2.

Bułki z oliwkami mogą stanowić przekąskę samą w sobie lub podstawę do kanapek, które możecie zabrać do pracy, w drogę czy do klubu fitness. Zastępując oliwki np. borówkami macie "słodką" wersję muffinów.

 

 

3.

Awokado nadziewane jagnięciną to napakowana dobrymi tłuszczami przekąska lub pożywne śniadanie. Świetnie sprawdza się też na keto imprezach jako przystawka.

 

Niskowęglowodanowe przekąski bez glutenu

 

4.

Chlebek z kminkiem to najlepsza baza do kanapek, które łatwo zapakować do lunch boxa lub na wycieczkę dzieciakom. Świetnie smakują z boczkiem i pastą z awokado. Sycą na kilka dobrych godzin.

 

 

5.

Spód do tarty wiejskiej jest na tyle uniwersalny, że smakuje równie dobrze z mięsem jak i możecie wyczarować z niego deser. Wystarczy położyć na spód gęste mleko kokosowe lub pudding z chia, a na to jagody. Palce lizać!

 

Niskowęglowodanowe przekąski bez glutenu

 

6.

Tatar to klasyka. Ale tatar z gęsiny z kawałkiem surowej wątróbki to już nowość. Gęsina to wyjątkowe mięso bogate w cynk. Surowa wątróbka to jeden z lepszych sposobów na uzupełnienie żelaza. Surowe mięso to klucz do budowania czystej tkanki mieśniowej.

 

 

7. 

Takie placki kokosowe możecie na szybko usmażyć na śniadanie. Dodajcie "twarożek" z wiórków kokosowych lub pełnotłustą wiejską śmietanę (jeśli nie macie przeciwwskazań) oraz maliny i jest szybki deser. Jak zrobić "twarożek" kokosowy? Wystarczy pomieszać w równych częściach wiórki kokosowe i mąkę kokosową oraz dolać powoli mleko kokosowe mieszając i sprawdzając, czy wychodzi konsystencja  twarogu.



Dodaj komentarz
  • Ania
    2017-03-07 09:53

    Super przepisy i blog - dziękuję za liczne inspiracje :) Będę próbować :)

Subskrypcja

Bądź na bieżąco i otrzymuj na skrzynkę niepublikowane na blogu cenne porady!