6 sposobów na bezglutenowe śniadania bez jaj

 

Ten wpis dedykuję wszystkim tym, którzy albo jaj jeść czasowo nie mogą, albo po prostu chcą pewnej odmiany od codziennego sadzonego. Sprawdzcie moje pomysły i dostrzeżcie możliwości. Życzę Wam kreatywności w kuchni.

 

1. Owsianka z siemienia lnianego (siemianka)

 

Owsianka z siemienia lnianego jest naprawdę przepyszna, mimo skojarzeń z glutkiem-ciągutkiem. Wiele osób, które spróbują takiej wersji owsianki już na dobre zakochuje się w takim śniadaniu. Można ją zrobić w dowolnej wersji. Jeśli chcecie, żeby śniadanie było białkowo-tłuszczowe zamiast owoców dodajcie awokado i tahini albo orzechy (również wersja keto). Świetnie sprawdza się też po treningu – wtedy zamiast mleka kokosowego użyjcie ryżowego (ma więcej węgli, a mniej tłuszczu) i dodajcie banana albo mango.

 

2. Placki gryczane

 

Podajcie je z ulubionymi owocami, kleksem śmietany kokosowej albo na słono np. posmarowane masłem i posypane solą kłodawską. Placki mogą też służyć za kromki chleba, na które można położyć domowy pasztet, humus i oliwki albo kawałki dobrej wędliny. Taką kanapkę można też wziąć ze sobą w podróż. Proste, prawda?

 

6 sposobów na bezglutenowe śniadania bez jaj

 

3. Jaglanka

 

To jeden z Waszych ulubionych comfort foods. Kasza jaglana jest przyjemnie aksamitna i najlepiej smakuje z sezonowymi owocami np. teraz z rabarbarem. Kiedy dodać do niej miodu czy przykryć pierzynką śmietany kokosowej, równie dobrze może robić za deser albo kolację (szczególnie po treningu).

 

4. Kokosianka

 

Oto sposób jak ukryć warzywa w owsiance. Pietruszka, mleko kokosowe i wanilia tak dobrze do siebie pasują, że można nabrać każde dziecko, które nie lubi warzyw. Skuście dzieciaki dodatkową porcją owoców i chipsami kokosowymi, a śniadanie zostanie zjedzone.

 

6 sposobów na bezglutenowe śniadania bez jaj

 

5. Awokado nadziewane mięsem mielonym

 

Jeśli ktoś nie lubi słodkich śniadań, a coś konkretnego to awokado nadziewane mięsem na pewno mu będzie pasować.

 

6. Budyń z dynią

 

Przyjemnie chrupie, a do tego syci na długo. Dynia świetnie się łączy z cynamonem i kurkumą, które mają właściwości przeciwzapalne. Śniadanie w 10 minut.

 

6 sposobów na bezglutenowe śniadania bez jaj

 

 

Dodaj komentarz
Subskrypcja

Bądź na bieżąco i otrzymuj na skrzynkę niepublikowane na blogu cenne porady!