Bezglutenowe menu na upały

 

Uff jak gorąco. W takie dni jedzenie mięsa i tłuszczu zdecydowanie mi nie wychodzi. Cały czas zajadałabym się owocami, sałatkami warzywnymi i popijała mrożoną kawą. 

W związku z tym chciałam podsunąć Wam kilka szybkich i sprawdzonych przepisów na upały.

 

 Paleo menu na upały

 

Parfait to doskonały deser albo letnie śniadanie. Wystarczy zimna śmietana kokosowa, owoce i paleo granola lub po prosty garść orzechów i miód.

 

Mrożona kawa z mlekiem kokosowym i z odrobiną malin to po prostu poezja. A jak chłodzi!

 

Paleo menu na upały

 

Galaretka to zawsze jest dobre wyjście podczas upałów.  Dobierzcie ulubione owoce. Truskawki, borówki, czereśnie i porządnie schodźcie. Uwielbiają nie tylko dzieciaki. 

 

Sałatka z łąki. Właściwie to do takiej sałatki możecie użyć wszystkiego, co macie pod ręką w ogródku. U mnie świetnie sprawdziły się kwiaty rumianku i poziomki, ale jeśli macie pod ręką dowolną zieleninę to wystarczy dodać do nie jadalne kwiaty, oliwki, pomidory i polać oliwą. Bardzo ożywcze i lekkie. W sam raz do obiadu.

 

Paleo menu na upały

 

Domowe lody bez laktozy robi się tak szybko! Nie trzeba nawet maszynki do lodów. Upewnijcie się, że zawsze w lodówce macie zmrożone owoce, wystarczy je trochę rozmrozić i dodać śmietany kokosowej. Wspaniałe lody w kilka minut.

 

W czasie upałów płynne jedzenie najmniej obciąża układ trawienny i powoduje, że czujemy się lekko i pełni energii. Do koktajlu można przemycić wszystko co lubicie. Wystarczy jako bazę mieć pod ręką ulubione owoce, jakiś płyn (mleko kokosowe, mleko jaglane, wodę gazowaną) i reszta dodatków zależy od Was. Mięta, melisa, kakao, daktyle, banany, liście szpinaku, jarmużu, cynamon, kurkuma i ca Wam jeszcze przyjdzie do głowy.

 

Dodaj komentarz
Subskrypcja

Bądź na bieżąco i otrzymuj na skrzynkę niepublikowane na blogu cenne porady!